NIEUWETIJDSMANAGEMENT + PROFRESULT

logo + huisstijl

NIEUWETIJDSMANAGEMENT + PROFRESULT

Twee logo’s door dezelfde opdrachtgever aangevraagd waarbij de kleur groen centraal stond. Groen is de kleur van het hart en dat bleek als rode draad door deze uitdagende opdracht te lopen. Uitdagend omdat de opdrachtgever aangaf niet gauw tevreden te zijn, spannend…

Kernwaarden die bij het logo Nieuwetijdsmanagement voorbij kwamen waren: verbinden, wij-gevoel, holistisch: alles omvattend, transformatie, balans zonder vasthouden, verruimend, duurzaam, sensitief, realistische vormen.

Het beeldmerk moest voor mij hiermee een contrast laten zien die tegelijkertijd een samenwerking weergeeft. Stad tegenover natuur. Anorganisch tegenover organisch. Het holistische element zie je terug in de ronde vorm en door een licht verticaal tintverloop toe te passen wordt het platte beeld plots veel levendiger, precies de subtiele transformatie die de opdrachtgever zocht.

– – –

Bij Profresult waren de kernwaarden als volgt: resultaatgericht, doelstellend, transformatie, in verbinding, vanuit het hart, organisch, loslaten, simpel, duurzaam, elke dag een stap beter, balans, niet winnen maar behalen.

Wat ik in beeld probeerde te brengen was de resultaatgerichtheid die je met Profresult behaalt. Profresult helpt je bedrijfsprocessen te verbeteren. Deze transitie wilde ik in het logo laten terugkomen. De pijl, die een slinger van gekleurde ‘test-resultaten’ achter zich heeft, eindigt vol positiviteit naar boven. Niet winnend maar langzaam behalend.

Paars en groen zijn 2 contrastkleuren die elkaar versterken. Paars staat voor verbinding en groen is de kleur van het hart. Rood geeft aarde weer en blauw staat voor zien/ zintuigen.

Ontwerp: 2x logo met beeldmerk waarbij het beeldmerk als herkenningselement op andere social media locaties kan worden geplaatst.

Laatste projecten

ilumio

TU Delft